DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny dåbsattest

Hej .

Skal man på det lokale kirkekontor for at få en ny dåbsattest ?

Jeg arbejder på et behandlingscenter for misbrugere og en af mine borgere skal bruge hans ... Stedet er beliggende i sydjylland men han bor i Silkeborg .

Mvh Kent

Kent Jensen

Hey Kent,
Tak for spørgsmål - og ja, man kan få en fødsels/dåbsattest på alle kirkekontorer i Danmark, så I skal bare henvende jer til det kirkekontor, der ligger nemmest for jer.
Naturligvis skal den, der skal have attesten, medbringe legitimaton. Ekspeditionstiden kan forlænges en anelse, hvis der mangler det, vi kalder "en verificering" - men ring evt på forhånd til kirkekontoret og aftal forløb og afhentning...
Held og lykke og glædelig jul.
Venligst,
Signe Voldby, præst