DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest på engelsk

Kan man få sin dåbsattest kun på engelsk.
Jeg skal bruge det iforbindelse med skødeovedragelse i Tyrkiet, efter min afdøde mand.
Har haft kontakt med en Tyrkisk advokat/dommer, som kun kan acceptere det på engelsk.

Kære Helle,
Tak for dit spørgsmål.... Det er vældig nemt at få en dåbsattest på dansk/engelsk - du skal bare henvende dig på det nærmeste kirkekontor og bede dem udprinte en attest, verificeret på engelsk, ud fra dit CPRnr. Ved afhentning skal du naturligvis medbringe legitimation, da man selvfølgelig kun udleverer attester til rette vedkommende.
Held og lykke og Guds fred i din sommer...
Venligst,
Signe Voldby, præst