DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Hvordan forhindrer jeg at min eksmand får en kopi af vores datters dåbsattest?

Jeg er skilt fra min datters far og har den fulde forældremyndighed over vores pige. Kan jeg på nogen måde undgå at han går ind på et kirkekontor og får en kopi af hendes dåbsattest? Eller vil det være umuligt for ham når han har ikke noget id på hende? Jeg vil gerne undgå at han kan få hende indskrevet i sit udenlandske pas.
mvh. den bekymrede mor

Kære bekymrede Mor.
Jeg vil råde dig til at gå til dit lokale kirkekontor - eller til sognepræsten (hvis der ikke er et kirkekontor, hvor du bor).
Fortæl kordegnen - eller præsten - om dit problem. Tag det papir med, hvor af det fremgår, at du har den fulde forældremyndighed.
Spørg, om de kan hjælpe dig.
Det er det bedste råd, jeg kan give dig.

Gud velsigne og bevare dig og din pige.

Ivan L. Jakobsen
Sognepræst