DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Antal af faddere og alder på faddere?

Hejsa..

Jeg ville høre, vi skal have døbt vores lille pige nu her.. Og jeg har 2 søstre som jeg vil have til at stå fadder hvor den ene er forlovet og han skal også stå fadder. Min kæreste har en lillebror på 17 som hun gerne vil have til at stå fadder sammen med hendes far, kan det lade sig gøre. Når jeg selv vil bære vores pige i kirken til dåben?

Venligst
Niels Hansen

Hej Niels,
Håber ikke mine gode råd kommer for sent - og jeg håber, at I får en dejlig dåbsfest!
Hvad angår faddere, er der to vigtige regler.
Den ene, at fadderen skal være medlem af folkekirken, og den anden at de skal være over konfirmationsalderen. Så fx. den 17årige, du nævner kan sagtens være fadder. Det, som fadderne har som opgave er at være vidner til dåben - så de skal være i kirken! - og så sjal de være med til at opdrage barnet i den kristne tro - så det er dejligt, at fadderne vil hjælpe med at pege på Jesus Kristus ved at bede for barnet fx - det er faktsik den bedste gave, man kan give...
Så... god fest!
Signe, præst