DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

Dansk daabsattest paa Engelsk

Hej, jeg staar for at blive gift i USA hvor jeg ioevrigt er bosiddende. Jeg har mistet min Danske Daabsattest og har brug for denne (og ovenikoebet paa engelsk)for at kunne indtraede i aegeteskab. Hvor skal jeg rette henvendelse for at faa en Dansk Daabsattest plus en engelsk oversaettelse tilsendt. Tak for hjaelpen.

Hej Jeppe,
Du kan henvende dig til en hvilken som helst kirke i Danmark, da vi er på nettet. Du skal sende en skriftlig og underskrevet anmodning til kirkekontoret med alle relevante oplysninger - som fx CPRnr.
Da man passer meget på ikke bare at sende attester ud i verden, kunne jeg forestille mig, at din attest kunne sendes til en kirke tæt på dig, eller til den danske ambassade i nærheden, hvor du så kunne hente attesten ved forevisning af behørig legitimation. Vælg fx din barndoms-/konfirmationskirke, fx i nærheden af din danske familie,som kan hjælpe herhjemmefra.
Held og lykke - også med ægteskabet,
Signe, præst