DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Hvad siger bibelen om andre religioner

Jeg har lige læst dit svar til én der spurgte dig om dette. Jeg synes, at dit svar er meget farvet og ikke spor objektivt. Jeg er kun interesseret i hvad Bibelen siger- ikke præsterne. I dit svar manglede du blandt andet at citere et vist sted fra Bibelen. I stedet citerede du bare dem der faldt bedst i jord hos dig.

Venlig hilsen Joan.

Ps: Hav en skøn "hedninge" Jul!

Joan Pedersen

Hej Joan

Nu er der flere netpræster her i netkirken.
Du kan få svaret af mig, hvad Bibelen siger om andre religioner.
I de ti bud, som er grundstenen står der:

De ti bud

v3 Du må ikke have andre guder end mig.

v4 Du må ikke lave dig noget gudebillede i form af noget som helst oppe i himlen eller nede på jorden eller i vandet under jorden. v5 Du må ikke tilbede dem og dyrke dem, for jeg, Herren din Gud, er en lidenskabelig Gud. Jeg straffer fædres skyld på børn, børnebørn og oldebørn af dem, der hader mig; v6 men dem, der elsker mig og holder mine befalinger, vil jeg vise godhed i tusind slægtled.
____________________________________________

Husk på, at Det nye Testamente bragte forsoningen mellem Gud og menneske. Det er derfor vi fejre julen. At guds søn blev født, for at lære os, vise os, og give os tilgivelse, hvis vi kan få øjnene op for den sandhed.

Med ønsket om en glædelig jul til dig.
Alex Wallin

PS: hvis du vil have et svar fra en bestemt person i netkirken,kan du sagtens få det ved at nævne hans/hendes navn i din henvendelse.

Du har også mulighed for at kontakte præsten direkte. Du kan finde præstelisten i menuen 'Om Netkirken.dk'

Alex Wallin

Alex Wallin, Redaktør og webmaster