DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Hej

Jeg heder jasmin kjær Jørgensen og før hed jeg Jesper men nu heder jeg jasmin får man en ny dåbsattest sent ell skal man gå op til kirke kortor og lave den hilsen jasmin

Jasmin Kjær jørgensen

Kære Jasmin,
Tak for dit spørgsmål - jeg kan næsten tænke, at der ligger en hel del bag dit spørgsmål! Hvis du - som jeg går ud fra - har fået kønsskifte-operation, skal du med et "bevis"/papir på dette sammen med din gamle dåbs/navneattest henvende dig til den lokale sognekirke, som derefter vil samle dine oplysninger og kontakte det, der hedder "personsupport", og derefter vil de kunne hjælpe dig.
Selvfølgelig skal du have et nyt CPRnr og nye attester og sygesikringsbevis, når du er i en så ny situation!
Held og lykke med at være Jasmin - og Guds fred.
Venligst,
Signe Voldby, præst