DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Fødselsattest til en afdød?

Hej.

Jeg står og skal skaffe min afdøde mors fødselsattest. Min mor er død men jeg skal bruge en fødselsattest på hende. Hun er oprindelig fra tyskland men boede i DK. Hvor skaffer jeg hendes fødselsattest henne?

vh Nicklas.

Nicklas Larsen

Kære ven, der har mistet din mor...
Et hurtigt svar på dit spørgsmål er, at kirken ikke kan udskrive attester på noget, der ikke er registreret eller har fundet sted i kirken.Hvis din mor er konfirmeret eller viet i Danmark, så kan du på det nærmeste kirkekontor og mod forevisning af legitimation få en udprint af kirkebogen på de pågældende hændelser.
Da din mor er født i Tyskland , er det dér hendes oprindelige papirer kan rekvireres.
Hvis dette IKKE lykkes, så kan det jo være, at en udskrift fra Folkeregisteret på hendes bopælskommune kan gøre det ud for legitimation.
Måske er alt på plads allerede, held og lykke med at komme videre med forhåbentlig gode minder om din mor - og al Guds fred.
Signe Voldby, præst