DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Vielsesattest på engelsk

Hej,

Jeg har været på kirkekontoret i dag og fik udleveret en vielsesattest på engelsk. Denne er dog ufuldstændig da eget efternavn før ægteskabet mangler, omend det fremgår af den danske udgave. På kirkekontoret kunne man ikke finde en engelsk formular af nogen art, hvor navneændringen fremgik.

Kan det virkelig passe, at der ikke findes en standard fomular på engelsk, hvor en navneændring er dokumenteret?

Christian Elgaard Anthoniussen

Kære Spørger.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, - så jeg vil foreslå dig at sende dit spørgsmål til Kirkeministeriet på mail til: km@km.dk .

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen