DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny dåbsattest

Har miste pas og sygsikringsbevis kan jeg få ny dåbsattest

Kære du, der har mistet pas og sygesikringsbevis - don ´t worry - det vigtigste er, at DU er der - og det er altid et godt udgangspunkt!
Hvad du kan gøre, er at henvende dig personligt på det lokale kirkekontor, nær din bopæl, og forklare situationen.
Gennem dit CPRnr vil de kunne finde dig og udskrive en ny dåbsattest. Normalt SKAL der foreligge dokumentation for, at du er den, du er, for at få en attest,men i et tilfælde , hvor alt er væk, finder I nok på en anden form for dokumentation, fx spørgsmål til hvem dine forældre er, og rigtig godt, hvis du evt kan medbringe kørekort el. lign. Endelig kunne man udfærdige en blanket, hvor du på tro og love erklærer, at du er dig.
Herefter kan du naturoligvis gå videre med pas (hos politiet) og sygesikringsbevis (hos kommunen).
Held og lykke med det hele, god sommer og Guds fred.
Signe Voldby, præst