DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Adresser som hører til i sognet

Hej
jeg leder efter et sted hvor jeg kan se hvilken post adresser som høre til i mit sogn, jeg ved godt jeg kan gå ind på sogn. dk.

men det som jeg gerne vile er at finde en liste over alle de vej navne og hus nr. som høre til i sognet.

det er meget praktisk at have her til menighedsrådsvalget så vi kan se om adressen høre til i sognet.

i 2007 fandt jeg et link hvor det kunne lade sig gøre. det hed.www.folkekirken.dk/index.php?id=80&sognid= efter = skulle man skrive sognekode så kom adresserne frem på alle veje i sognet.

det virker ikke mere er der et andet sted det findes.?
MVH
menighedsformand
Svend Rasmussen

Kære Svend Rasmussen,
Tak for dit spørgsmål - jeg har faktisk prøvet at undersøge det et par dage og har ikke noget færdigt svar, men en mulighed!
Jeg kan som præst huske - ligesom du! - at man for år tilbage kunne få en liste med samtlige vejnavne i et givent sogn. Et rigtig godt arbejdsmateriale!
Jeg TROR, at du skal henvende dig på kommunens CPRregister, sikkert gennem den lokale borgerservice, og opgive jeres sognekode. Herudfra vil CPRregisteret efter al sandsynlighed kunne udskrive de pågældende vejnavne.
På kirkeministeriets hjemmeside kan man(møjsommeligt!!) indtaste et enkelt vejnavn ad gangen og så få opgivet sognet - men det er godt nok temmelig tidskrævende.
Måske er du også allerede opmærksom på, at hvis det gælder de store byer, så er der jo bag i Bedemændenes Kontordagbog mulighed for at se vejnavne og sognetilhørsforhold.
Kommunen er nok den største og bedste mulighed, og jeg havde planlagt at prøve det i min egen kommune med mit eget sogn som en del af svaret til dig - men desværre er computeren hos kommunen gået i udú - netop i denne uge!!
Håber alligevel, at du kan bruge dette "ikke-helt-gode-svar"!
Held og lykke og Guds velsignelse i kirken.
Signe Voldby, præst