DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest på engelsk

Hej....
Jeg er i udlandet og skal bruge dåbsattest på engelsk... Er det mulighed for man kan får den send via e-mail

Hej Atiqa,
En officiel og gældende attest skal næsten altid være underskrevet og original.
Ring snarest - måske idag? - til det kirkekontor i Danmark, hvor du blev døbt eller konfirmeret, og bed dem om at udskrive en attest, legaliseret på engelsk. Du skal have en adresse parat på en officiel bygning i nærheden af din udenlandske bopæl, fx en kirke, et konsulat eller en ambassade. Dértil vil det danske kirkekontor sende din attest, som du siden kan hente mod forevisning af legitimation.
Venligst,
Signe Voldby, præst