DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Ny dåbsattest.

Hej, jeg har mistet min dåbsattest og har brug for en ny.
Jeg kan forstå at man normalt henvender sig til sit lokale kirkekontor. Jeg er dog ikke medlem af folkekirken og vil derfor høre om proceduren er anderledes i mit tilfælde ?

Anders Nielsen

Hej Anders,
Tak for mail - og det er i øvrigt helt samme procedure for dig som for folkekirkemedlemmer som for alle andre!
Kirkekontorer er jo meget omdiskuteret i medierne for tiden , men fungerer faktisk som ganske almindelige registreringskontorer - uanset kirkeligt tilhørsforhold.
Du kan evt. "bestille" attesten telefonisk, og ved efterfølgende personlig afhentning skal der forevises dokumentation.
Venligst,
Signe, præst