DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Ægteskab

yo yo yo

Hvad er din holdning til
1. ikke at måtte begære sin næstes hustru?
2. at kirken velsigner flergangsægteskaber, når man i vielsesritualet lover at elske og ære hinanden til døden skiller en?

Hilsen Mathias, Mads og Jossphine

Josephine

Kære Spørger-gruppe.
Spørgsmål 1:
Det er da et meget fornuftigt bud.
Hvis bare alle var mere glade for deres egen hustru (ægtefælle), - og gjorde mere for at vise det, - så ville der være en helt masse mere lykkelige ægtepar. Kærlighed er jo nemlig ikke det, som man selv kan "få ud af det"; men det som man kan give til og gøre for hinanden.
Spørgsmål 2:
Jeg synes, at det er utroligt trist, at alt for mange ægeskaber ender med skilsmisse. Men vi lever ikke i en perfekt verden. Det sker derfor, at nogle simpelthen ender med at blive skilt - trods alle gode ønsker. Jeg forstår godt, at nogen, der har været gift før, kan have et ønske om at blive gift igen, og derfor har jeg også selv været med til at gifte fraskilte.
Men hvor ville jeg dog ønske, at endnu flere ville huske det, som jeg skriver som svar på Jeres 1. spørgsmål ...
Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen