DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Barnedåb

Hej.
Vi står i en meget træls situation. Vi skal have barnedåb d. 9/10. Vi har 5 fadere og en gudmor, som skal bærer. Vi ringede til kirken og spurgte om det var ok og det fik vi ja til. Vi har derefter spurgt dem vi vil vise den troværdighed og alle har sagt ja og blev meget rørte.
Vi er nu lige blevet kontaktet af kirken at de har taget fejl og vi kun kan have 4 fadere og 1 gudmor. Vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal sige til en af dem, hvis vi skal vælge 1 fra.
For seks år siden havde vi også 5 fadere og en gudmor og det var ok.
Hvad har vi af muligheder.
Mvh
Søren

Søren Wester

Kære dåbsfamilie.
Hjertelig til lykke med den kommende dåb.
En mulighed vil være, at de 5 faddere bliver skrevet i kirkebogen som faddere, - og at gudmoder så bærer barnet og svarer på barnets vegne.
Så bevarer Gudmoder sin funktion, og alle 5 faddere kan blive skrevet ind.

I kan jo ihvertfald overveje muligheden, - og tale med præsten og kirkekontoret om det.

Men skønt, at I har så mange, der gerne vil slutte op om barnet og om Jer!

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen