DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

Søger min biologiske farfar

Hej Signe,

Mit spørgsmål er, om jeg har krav på at få af vide, navn på min biologiske farfar?

Jeg har for nogle år siden skrevet til Kirken, som min far er døbt i, for at finde navn på min biologiske farfar, som min far ikke har set siden han var spæd, da min farmor giftede sig med en anden mand. I kirkebogen står navn på min farfar og kordrengen mente, at jeg havde krav på oplysninger omkring min farfar, da jeg er slægtning, men så modtog jeg så et brev at præsten ikke ville give oplysninger uden min fars underskrift. Da min far ikke ønsker at vide hvem hans biologiske far er, står jeg i den situation, at jeg ikke kan få navneoplysnigen, før end min far forlader denne jord.

Mvh L. R.

Kære Spørger.
Jeg kan desværre kun oplyse, at du eventuelt retter henvendelse til den præst, som har skrevet til dig.
Pågældende har handlet korrekt overfor gældende tavshed-forpligtelser.
Du kan, hvis du ønsker det, hos præsten få oplyst til hvem, du kan anke afgørelsen.

Min personlig mening er, at du bør respektere din fars ønske.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen