DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

dåbsattest

Hej
Jeg er 27år og har intet med min biologiske far at gøre. Har en anden far idag som jeg gerne vil adopteres af og evt have til at stå på min dåbsattest så at min biologiske far kommer helt ud af billedet og ik står nogen stedet. Kan dette lade sig gøre
På forhånd tak

Kære Sussi,
Jeg kan sandelig godt forstå dit ønske om, at din livs- og hverdagsfar skal adoptere dig.
Man kan dog ikke - sådan uden videre - slette en biologisk far .
Det skal undersøges og dokumenteres, fx om din mor har eneforældremyndighed, og muligvis skal din biologiske far skrive under på, at han tillader adoption. Nu er du jo ikke mindreårig, så jeg tror slet ikke, der er problemer i det.
Men det er dog IKKE kirken eller kordegnen, der står for adoption, men statsforvaltningen. Derfor er det netop dér, du skal henvende dig. Søg på nettet og held og lykke med at få din far!
God bless...
Signe Voldby, præst