DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Forkert dåbsattest?

Hej,

jeg har for nyligt faaet udleveret min daabsattest som min far har haft liggende siden jeg blev födt,
der er dog et problem, der staar en forkert födselsdato paa.
Mit CPR. nr. staar korrekt, som er 170488-****, men min födselsdato staar som 17. marts 1988.

Hvor kan jeg faa rettet denne fejl da jeg vel godt kan löbe ind i lidt problemer hvis jeg skal vise min daabsattest i en forbindelse.

Mvh. Lotte.

Lotte

Kære Lotte,
Så er jeg tilbage fra ferie, så undskyld lidt sent svar...
Hvad angår dit spørgsmål, så har du fuldstændig ret i, at det vigtigste er, at dit CPRnr er korrekt! Det andet er faktisk vældig nemt! Tag din dåbsattest med til et hvilket som helst kirkekontor i deres åbningstid - og så vil de straks udskrive en ny attest (med mindre de har vildt travlt!) - jeg har meget på fornemmelsen, at din fødselsmåned slet ikke står forkert i den gamle kirkebog, men at præsten sikkert kom til at skrive forkert måned, da han skrev attesten. Du kan bede kirkekontoret lige ringe og tjekke i dit fødselsregistreringssogn, om det står korrekt i de gamle kirkebøger - eller du kan selv ringe og få det at vide.
Og husk at når du får lavet en ny attest, så kan du sagtens beholde den gamle (måske med en streg over!) som kuriosum.
Held og lykke og Guds fred,
Signe Voldby, præst