DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Kopi af barns dåbsattest?

Hej. Jeg er flyttet til Sverige og skal bruge kopi af min søns dåbsattest for at jeg kan blive skrevet ind i Sverige, og han har fået hans væk!
Hvad gør jeg?
Vh Bente.

Bente Christensen

Kære Bente,
Ring du bare ganske roligt til din søns dåbskirke i Danmark og bed om en ny attest - det bliver ikke en kopi, men en helt ny - og hav din søns CPR.nr. parat... Måske vælger kirkekontoret at sende attesten til en kirke i nærheden af din bopæl af sikkerhedsmæssige årsager - så hav en adresse parat! Så vil du kunne hente attesten dér mod forevisning af legitimation.
Hav det godt i det lyse forår - Guds fred...
Signe Voldby, præst