DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

[ Forrige ] [ Oversigt over Artikler ] [ Næste ]

Himlen

HVORDAN VIL DET MON VÆRE I HIMLEN?

Der er ikke så meget man véd om himlen. Det må vi vente og se. Jeg vil alligevel gerne forestille mig lidt om himlen ud fra det jeg kan se i Bibelen. Jeg prøver på at se det lidt i sammenhæng og med bibelen som udgangspunkt.

I det land jeg taler om der hedder himlen kan jeg ud fra Bibelen se at ondskaben er væk. Der findes ingen ondskab, for synden findes ikke der. Der er ingen som gør noget forkert. Alle er perfekte. Det er jo lige det vi inderst inde længes efter. Den perfekte verden med perfekte og fejlfrie mennesker. Da er det himlen vi taler om. Her på jorden vil det aldrig være muligt.
Der er heller ingen ulykker i himlen.
Lige meget hvor du kigger hen så er der ingen kirkegård. Der findes heller ikke noget ligfølge. Begravelses bureauer er der ingen af, ej heller kapeller eller lighuse. Der er ingen sorg., for der er ingen der dør. Der behøves heller ingen kirkegraver og ligkister.
Der er ingen som dingler berusede omkring i dette land, for der er ingen som drikker sig fulde. Der er ingen som lever et umoralsk liv og alle både mænd og kvinder er rene. Der fødes ingen børn udenfor ægteskabet. Fængsler og opdragelsesanstalter er ikke nødvendige. Ingen låser dørene for tyve og røvere findes ikke. De kommer overhovedet ikke ind i landet. Der er ikke noget negativt det være sig litteratur eller medie påvirkning. Der betales ikke skat, huslejer kender man ikke noget til.
Vi kan fortsætte. Du vil ikke se en eneste handicappet eller krøbling der. Ingen er syge. Ingen deformerede eller lamme, ingen stumme eller døve, ej heller nogen blinde. Sygehuse eksisterer ikke. Alle er sunde og raske. Alle har det de har brug for. Ingen dør af kræft eller andre uhyggelige sygdomme. Sindssyge og psykisk syge eksisterer ikke, for der er ingen som lider af sådant. Der er overhovedet ikke brug for læger.

Jeg har godt nok aldrig været i landet. Det ville da ellers have været et privilegium uden lige. Der er en som har været i himlen, som en gang gik her på jorden. Han sagde noget om himlen.
Johannes Åbenbaring kapitel 21 vers 4 ”Og han skal tørre tåren af deres øjne, og døden skal ikke være mere, og ikke sorg og ikke skrig og ikke pine skal være mere, thi det som var før, er nu forsvundet.”

Jeg forstår ikke hvorfor ikke alle mennesker vil til himlen. Det er et faktum at nogen har valgt en anden herre. Der er også mange som bedre kan lide deres eget jordiske hjem langt bedre, selvom der er megen uretfærdighed og sorg og nød, smerte og lidelse, skuffelser ja endog død i den her verden. Jeg forstår det ikke; men sådan er det.
Når jeg fortæller om det skønne land, er der mange som griner. De tror mig ikke. De tror ikke på himlen. De tror ikke at Gud findes. Jeg kan ikke overtale dem til at følges med mig.
Hurtigtoget kører til himlen meget snart. Det er nødvendigt at købe billet ellers kommer man ikke med. Der skal ikke så meget til. Det er let at købe en billet. Du skal bare åbne dit hjerte for Jesus Kristus. Han er konge i landet. Bed ham komme ind i dit hjerte og frelse dig, så vil du kunne gå end i toget når det afgår. Målet er det vidunderlige land hvor vi skal bo til evig tid.

Oskar Grove