DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

[ Forrige ] [ Oversigt over Artikler ] [ Næste ]

Hvis Jesus ikke var kommet…

Der fortælles om en præst, at han julemorgen faldt i en kort søvn i sit studereværelse.
Han drømte, at han gik omkring i sit hus, men der var intet juletræ, ingen grangrene eller dekorationer.

Han gik videre ud på gaden og så sig omkring, men der var ingen kirke.
Han gik tilbage til sit værelse og opdagede, at alle bøger om Jesus og kristendommen var borte fra boghylderne.

Det ringede på døren - det var et barn, der bad præsten komme over til hans døende mor. Præsten skyndte sig af sted med det grædende barn, og da han kom til sygesengen, sagde han til den syge: »Her er et ord, der vil trøste og hjælpe dig!«

Han åbnede sin Bibel, men den kendte forjættelse var der ikke - hans Bibel sluttede med profeten Malakias. Der var ikke noget Ny Testamente, ikke et evangelium med forjættelse om håb og frelse.

Det eneste, han kunne gøre, var at bøje sit hoved og græde sammen med de andre.

Han drømte videre - nu stod han ved kvindens kiste. Men han havde ikke et budskab til trøst for de efterladte, intet at fortælle
om den vidunderlige opstandelse.

Pludselig vågnede han ved salmesang fra sin kirke:

Salig fred, himmelsk fred
toner julenat herned,
engle bringer til store og små,
bud om ham, som i krybben lå,
fryd dig hver sjæl, han har frelst!

Ja, lad os være glade og fryde os, fordi Jesus blev født!
Det er troværdig tale og fuld modtagelse værd, at Jesus kom til verden for at frelse syndere. l. Timotheusbrev 1:15