|
| DAGENS ORD: |
”Når jeg gribes af frygt, stoler jeg på dig;
v5 ved Guds hjælp lovpriser jeg hans ord.
Jeg stoler på Gud og frygter ikke; hvad kan dødelige gøre mig?”
Salme 56:4
|
|
|
|
[ Forrige ] [ Til spørgsmålene ] [ Næste ]
Min dåbsatest
Hej...
Jeg skal lige høre om det er muligt at få en "ny" dåbsatest da min er bortkommet og jeg står og skal have lavet pas?! Hvis jeg kan, hvor lang tid går der så før jeg har den?
Med Venlig Hilsen
Kristina Kirkegaard
Kristina Kirkegaard
Svar:
Hej Kristina
Jeg søgte på dåbsattest under spørgsmål og svar i netkirken og fandt dette svar.
Med venlig hilsen
Alex Wallin
Kære spørger.
Det afhænger af, hvornår du er født.
Hvis du er født i Danmark efter den 1. januar 1960, så skulle du kunne gå ind på dit lokale kirkekontor (præstekontor, hvis der ikke er kordegn)i åbningstiden og få udskrevet en ny dåbsattest med det samme. Du skal blot huske at medbringe legitimation - helst med billede på.
Hvis du er født før den 1. januar 1960, så kan det tage en lille uges tid. Ring og spørg på det lokale kirkekontor.
Med venlig hilsen
Ivan L. Jakobsen
Svaret af:
Alex Wallin, Redaktør og webmaster
Netkirken
[ Stil et spørgsmål ]
|
|
|
|
Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra
den autoriserede oversættelse af 1992.
|
|
|
|