|
| DAGENS ORD: |
”Når jeg gribes af frygt, stoler jeg på dig;
v5 ved Guds hjælp lovpriser jeg hans ord.
Jeg stoler på Gud og frygter ikke; hvad kan dødelige gøre mig?”
Salme 56:4
|
|
|
|
[ Forrige ] [ Til spørgsmålene ] [ Næste ]
Ny dåbsattest.
Hej.
Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få lavet en ny dåbsattest, da jeg har mistet min gamle.
Jeg er imidlertid pt. bosat i London (UK) og kan derfor ikke lige kigge forbi et sognekontor i DK.
Hvad kan I anbefale?
Kim Jørgen Jarlbæk
Svar:
Hej Kim,
Eftersom vi i olkekirkeligt regi nu er gået over til Kirkebog på PC, kan du faktisk få udskrevet en ny attest på alle kirkekontorer i Danmark - også hos mig fx!!
Dog er vi meget restriktive - ved aflevering af en attest, skal vi se legitimation for at være sikre på, at det er den rigtige person, der modtager attesten.
I din situation, hvor du bor i udlandet kunne du gøre følgende:
send personnummer, navn og adresse til mig - med en skriftlig anmodning om en ny attest.
Send mig samtidig adressen på den kirke, der er nærmest ved din bopæl.
Så vil jeg sende attesten til kirken, hvor du kan afhente attesten under forevisning af legitimation.
Du kan selvfølgelig også rette henvendelse til en kirke i Danmark, som du allerede kender - de vil sikkert foreslå samme procedure!
Held og lykke!
Signe
Svaret af:
Signe Dorthe Voldby, Præst
Netkirken
[ Stil et spørgsmål ]
|
|
|
|
Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra
den autoriserede oversættelse af 1992.
|
|
|
|