DAGENS ORD: ”Når jeg gribes af frygt, stoler jeg på dig; v5 ved Guds hjælp lovpriser jeg hans ord. Jeg stoler på Gud og frygter ikke; hvad kan dødelige gøre mig?” Salme 56:4

[ Forrige ] [ Til spørgsmålene ] [ Næste ]

Fødselsland står ikke på fødsels- og navneattest

Hvorfor står "Danmark" ikke på fødsels- og navneattest eller personattest? Det gør det svært når man er nødt til at bevise fødselsland til udenlandske myndigheder.

Kirsty Morrison

Svar:

Hey Kirsty,
Tak for mail!
Jeg har lige tjekket, hvordan attesterne ser ud - ud fra mit eget CPRnr. Og du har ret - der står ikke "Danmark" på.
Men det er altså sådan, at øverst i venstre hjørne står der "Den danske Folkekirke", eftersom civilregistreringen stadig hører til dér.
Hvis du færdes en del i internationale miljøer, så vil jeg råde dig til at henvende dig på kirkekontoret nær din bopæl og bede om en fødsels/dåbs/navneattest, legaliseret på engelsk, så al tekst står på både dansk og engelsk.
Og da vil der øverst i venstre hjørne både stå "den danske folkekirke" og så også
"the Danish national church".
Så er der vist ikke meget tvivl om, at man kommer fra Danmark!
Held og lykke og Guds fred...
Signe Voldby, præst



Svaret af:
 
Signe Dorthe Voldby

Signe Dorthe Voldby, Præst
Netkirken

 

[ Stil et spørgsmål ]


Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk