|
| DAGENS ORD: |
”Når jeg gribes af frygt, stoler jeg på dig;
v5 ved Guds hjælp lovpriser jeg hans ord.
Jeg stoler på Gud og frygter ikke; hvad kan dødelige gøre mig?”
Salme 56:4
|
|
|
|
[ Forrige ] [ Til spørgsmålene ] [ Næste ]
Mistet dåbsattest, exmedlem af folkekirken?
Hejsa
Hvis man har meldt sig ud af folkekirken, men skal bruge sin dåbsattest, kan man så stadig henvende sig på nærmeste kirkekontor`?
Svar:
Hey hummi,
Tak for mail - ja, du skal bare gå ned til det lokale kirkekontor - med behørig legitimation - og så udprinter de straks en dåbsattest, hvor der BÅDE står, at du er døbt - OG hvor der står, at du er udtrådt af Folkekirken.
Og når du, hvad enten du er medlem af Folkekirken eller ej, kan hente attester dér, så skyldes det jo ganske enkelt, at folkekirken står for civilregistrering af folk, der fødes i Danmark.
Så held og lykke med attesten...
Venligst og al Guds fred,
Signe Voldby, præst
Svaret af:
Signe Dorthe Voldby, Præst
Netkirken
[ Stil et spørgsmål ]
|
|
|
|
Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra
den autoriserede oversættelse af 1992.
|
|
|
|