DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Julekalender 2019

2019 nov 1

Den tid på året…

Juletiden er traditioner – der slynger sig ind og ud af hinanden – ramler sammen fra tid til anden – men forskellene til trods i kirken uløseligt, er knyttet til Guds grænseoverskridende kærlighed til hver og én af os.

Julens budskab bliver tit omsat til stemninger, farver, ord, dufte og glimmer. Sådan møder vi det, i familien, på skolen, på jobbet og i butikkerne, men den kristne jul er først og fremmest kontante kærlighedshandlinger, der vil os noget, på et dybere plan. Handlinger der godt nok fandt sted for godt og vel et par tusinde år siden, men som er betydningsfulde og skelsættende, når vi forholder os til dem, også i dag. Vejen Gud bruger til at få os i tale, går bl.a. gennem ord der kaster lys over situationer, fejlopfattelser og problemer. Hvor ved vi det fra? Fra bibelens fortællinger og fra de ord Gud på forskelligvis har talt til os mennesker om, gennem århundreder, dér hvor ord bliver til mere end ord, gennem åbenbaring.

I dette års julekalender på Netkirken har vi valgt at lade forskellige personer give en kort beretning fra deres jul, hvordan de fejre den og hvad julen betyder for dem.