DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

fødselsattest

jeg er bosiddende på cypern, og har brug for en fødselsattest,for at få udstedt et ID kort,kan der udstedes et sådanne uden jeg skal møde op personligt, og kan den i givet fald udstedes på engelsk?

Anker Søgaard Nielsen
Larnaca
Cypern

Anker Søgaard Nielsen

Hej Anker,
Det nemmeste er, at du fx ringer til din "gamle" kirke i Danmark, eller bare til en eller anden kirke. Tjek på nettet for email-adresse eller tlfnr.
De kan vældig nemt udskrive en attest, når du er "verificeret" - men det ordner kirkekontoret... Når attesten er udskrevet, bliver den af sikkerhedsmæssige årsager ikke sendt direkte til dig, men til en kirke/offentligt kontor nær din nuværende bopæl. Det er en god idé at have adressen parat, og dér vil du så kunne afhente din attest mod forevisning af legitimation!
Attesten kan sagtens "legaliseres" på engelsk, det skal du bare bede om ved henvendelsen til kirkekontoret.
Held og lykke og Guds fred.
Signe, netpræst