DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest

Hejsa

Jeg er bosiddende i Irland og kommer ikke tit til Danmark, er det muligt for mig at få tilsendt en dåbsattest ?

J. Hansen

j. Hansen

Kære Jesper,
Yes, du kan godt få en attest! Ring eller skriv til et kirkekontor i Danmark - fx. dér hvor du blev "fødselsregistreret" - altså hvor din mor boede, da du blev født - emailadresse/tlfnr kan findes på Kirkeministeriets hjemmeside under sogne/kirker.
Herefter vil kontoret sende din attest til en kirke eller et andet officielt kontor nær det sted, du bor nu - og dér kan du så hente attesten mod forevisning af legitimation!
Venligst, Signe, netpræst