DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

Dåbsattest når jeg er døbt på Grønland

Hej.

Jeg har mistet min dåbsattest. Kan jeg gå på, et hvilket som helst, kirkekontor og få udstedet en ny, selvom jeg er døbt på Grønland??

Mvh
K.

Karoline J.H.N. Mortensen

Kære Karoline,
Tak for dit spørgsmål, og mit råd vil være, at du ringer til det kirkekontor, der er tættest på dig og bede dem om at lave en attest til dig.
Ud fra dit CPRnr burde man i kirkebogen på nettet kunne se, også hvor du er døbt.
De problemer, der måske kan være, er, at du skal "verificeres", som det hedder - og det kan fra kirkekontorets side foretages ved en henvendelse til det sted, du er fødselsregistreret - altså dét sogn, hvor din mor/far boede, da du blev født!!
Derfor kan det være en god idé at ringe først, forklare situationen og aftale en tid, hvor du afhenter attesten mod forevisning af legitimation.
Held og lykke - og Guds fred.
Signe, præst