DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

forsvundet dåbsattest

Min søster er født i Canada men bor nu i Danmark og har gjort det i mange år. Hun kan desværre ikke finde sin dåbsattest. Skal hun henvende sig til "dåbskirken" i Canada eller er det nok at hun henvender sig til kirken i sin egen by?

Kære Bente,
Her kommer et lidt forsinket svar... Din søster kan sagtens henvende sig til den lokale kirke i Danmark, for de vil sikkert meget gerne hjælpe hende med at skaffe attesten fra Canada.
Naturligvis er den anden mulighed, at hun selv lige ringer eller skriver til sin dåbskirke, som så sender papirerne.
Hvis din søster i sine år i Danmark har fået foretaget nogle kirkelige handlinger, er der dog også mulighed for, at hun via sit CPRnr er registreret i en dansk kirkebog - også det kan det lokale kirkekontor selvfølgelig hjælpe med.
Venligst,
Signe, præst