DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Bor i USA

Jeg har brug for at faa en kopi af min daabsattest, Jeg bor dog i USA saa det er ikke saa nemt at moede op paa et kirkekontor....hvad skal jeg goere for at faa fat i en ny kopi?

mange tak

Carl Eriksen

Hej Carl,
Ring til kirkekontoret det sted, du boede, da du flyttede, og bed dem sende en attest til en kirke tæt ved, hvor du bor nu, så kan du hente den dér med ligitimation.
Du kan måske også sende eller telefonere en fuldmagt til evt. familie i Danmark, som så måske kan få en attest og sende den direkte til dig.
Når vi er lidt påpasselige i kirken med attester, er det selvfølgelg, fordi de helst ikke skal kunne misbruges.
Held og lykke og Guds fred.
Signe, præst