DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Dåbsattest... -et praktisk spørgsmål!

Hej!

Jeg står og skal bruge en kopi af min dåbsattast, men har desværre mistet min egen kopi. Hvem henvender man sig til og er det muligt at fremskaffe den igen?

Venlig Hilsen
B. Ravn

Brian Ravn

Hej Brian,
Rolig nu, en dåbsattest kan sagtens skaffes - og du kan henvende dig på alle kirkekontorer og få den udstedt - altså ikke KUN det sted, hvor du er døbt eller navngivet!

Smut bare derned i træffetiden, så vil de fleste kontorer kunne laver attesten med det samme, da kirkens registrering nu foregår på nettet - meget nemt! Dog skal du også medbringe dokumentation, som fx. sygekassekort eller kørekort eller lignende - der SKAL forevises dokumentation, for en attest er et meget personligt papir, der kan misbruges i forkerte hænder. Held og lykke.

Signe