DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

Kønsidentitet

Hvordan ser frikirkerne på kønsidentitet udenfor normerne?
Er det personlige valg mellem kirkerne eller er det noget skrevet om det?

Jeg har haft nogle oplevelser det har gjort at jeg smed alt tro fra mig og lukkede af for kirke og fællesskaber, bibel læsning, bibel gruppe, lovsang med videre.

Jeg stiller primært spørgsmålene for at finde ud af om jeg tør åbne op for det igen eller om jeg kun vil møde modstand igen

Her er mit svar:

Kære spørger
Tak for din henvendelse.

Tillad mig at pege et andet sted hen end dit spørgsmål: For på det personlige plan er det min erfaring, at hvis ens tro er rettet mod kirken (ret beset en hvilken som helst kirke) så skuffes man. Derimod når troen rettes mod Jesus, så finder du og jeg ind til livet i dets inderste kerne – og dermed finder jeg’et sig selv.

Jeg tænker, at frikirkerne, såvel som de enkelte folkekirker, ser forskelligt på spørgsmålet om kønsidentitet udenfor normerne, afhængigt af hvem der står i spidsen for den enkelte menighed. Såre menneskeligt.

Det er Jesus som gav sig selv for dig og som elsker dig med en evig forløsende kærlighed. Det er Jesus du må bede om, at sende dig Helligånden som din vejleder i livet, og det er Helligånden der er den bedste til at åbne Bibelens sandheder for dig.

Det er Jesus du skal gå til med de dårlige oplevelser du har haft. Tag dig tid til at bede, og til at være stille ind for ham, så skal du finde lægedom i nåden og trøst i Jesu nærvær. Tilgiv dem der har gjort dig ondt. I Jesus er du selv tilgivet, hvad du måtte havde gjort galt.

Lad lyset fra Gud gennemlyse dig og lad Jesu sejer på korset og ved opstandelsen, påskemorgen, være den grundvold du bygger dit liv på.

Med dette udgangspunkt, kan du møde enhver kirke og ethvert menighedsfællesskab. Jeg vil bede Jesus om, at han leder dig ind i en sammenhæng, hvor du vil kunne trives og synge dine lovsange til Guds ære.

Bh
Henrik