DAGENS ORD: ”Og er det ved nåde, er det ikke længere af gerninger; ellers ville nåden jo ikke længere være nåde” Romerne 11:6

mellemnavne

Jeg vil meget gerne vide om det kan lade sig gøre at tage min mormors familie/mellemnavne. Flere af min familie har taget det. Mellemnavne er ELLEGAARD OG NORDAL...Jeg er så kun interreseret i Ellegaard. Vh Jane Jensen

jane jensen

Kære Jane,
Tak for dit spørgsmål - og det kan sagtens lade sig gøre, at du tager din mormors "familie/mellemnavn" som dit eget mellemnavn eller efternavn.
Det, der er DIT arbejde, er at dokumentere, at du er dig, og at din mormor hed det osv - præcis som dine familiemedlemmer sikkert også har gjort det.
Du skal søge gennem borger.dk, derfra bliver dit ønske om navneændring sendt til og behandlet af dit lokale kirkekontor - og hvis du har spørgsmål, så ved jeg, at du roligt kan henvende dig til kirkekontoret, der vil kunne hjælpe dig.
Det koster omkring 500 kr at foretage navneændring, men det fremgår også, når du påbegynder din ansøgning om navneændring på nettet...
Alt godt og Guds velsignelse,
Signe Voldby, præst