DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest fra udlandet

Hej All,

Jeg bor i Canada og mistede en kasse papirer da jeg flyttede her for nylig.

Ved i hvordan jeg får fat i en ny dåbsattest herfra?

Tak for hjælpen,

Anders

Anders Fahrendorff

Hey Anders,
Tak for mail - det er forholdsvis enkelt at få fat i en ny attest.
Du kan ringe til ethvert dansk kirkekontor og anmode om en attest. Måske skal dine oplysninger "verificeres", men det tager kirkekontoret sig af!
Man vil ikke sende attesten direkte til dig, så derfor skal du have en adresse parat på et offentligt kontor i nærheden af din bopæl, fx et rådhus, en ambassade, en kirke eller et konsulat - dér kan du så afhente attesten efterfølgende mod forevisning af legitimation.
Du kan også give fx dine forældre fuldmagt til at rekvirere din attest, og så kan I jo vælge, om de så skal sende den direkte ti dig.
Husk at bede kirkekontoret/præsten om at printe attesten på engelsk/dansk - det kan nok være nyttigt i Canada!
Venligst og glædelig jul,
Signe Voldby, præst