DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Ane forskning

Jeg aneforsker min forfars familie i Danmark eftersom jeg har lavet stamtræ for deres efterkommere her i Grønland er udkommet i bogform her i februar måned 2016, synes min kone og jeg, at vi kan tillade om forske hans familie i Danmark og ikke nyere tid.
Vi er i vidende om, at min forfar Jens Andersen, som er født den 25.12.1814, er barn af Ane og Anders Jensen som er blevet gift i (dengang her Helligeist kirken) idag Helligåndskirken i København i 1813.
Det vi skal bruge er deres fødselsår og sted og evt. forældrene og at vi kan videre med aneforskningen.

Marie og Ado Andersen

Hey Marie og Ado,
spændende projekt med jeres slægtsforskning...
Der er to muligheder for jer.
Den ene er at kontakte Helligåndskirkens kordegnekontor på 33 37 65 40 og spørge efter de gamle kirkebøger.
Måske vil I blive henvist til nettet. For de gamle kirkebøger er tilgængelige på nettet. Prøv:
Rigsarkivet - arkivalieronline - herefter er der god vejledning i, hvordan I kan finde frem til bryllupper i Helligåndskirken i år 1813!! Og så skal I ellers bare lede på internetsiden!Jeg prøvede, om jeg kunne finde Ane og Anders, men så vidt jeg kan se, var der ikke mere end 5-6 bryllupper i 1813, og der var to , der hed Ane, men ingen Anders. Derfor kan I måske selv prøve at kigge på de omliggende år efter bryllupper.
Held og lykke med arbejdet - jeres forfædre skal nok dukke op!!
Gode hilsener og Guds fred,
Signe Voldby, præst