DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

min dåbsattest

skal bruge en kopi af min dåbsattest og magter ikke finde et kirkekontor, kan du sende en kopi til min e-mail, det er faktisk meget vigtigt og står uden min egen adresse. por favor

kristina bej

Hey spørger,
Tak for mail om dåbsattest.
Du behøver ikke nødvendigvis gå ned til et kirkekontor, for du kan på borger.dk ansøge om at få tilsendt en dåbsattest.
Hvis du underskriver med digital signatur, så bliver ansøgningen sendt til dit sogn, og de kan herefter sende den til dig, fordi din digitale signatur er "bevis" for, at du er dig.
Ellers er du nødt til at møde fysisk op med legitimation - og du kan jo tale med kirken i forvejen, så det hele ligger parat, når du kommer.
Held og lykke med det og al Guds fred i det lyse forår.
Venligst,
Signe Voldby, præst