DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Fadder

Vi er ved at vælge fadder til barnedåb, hvoraf den ene først skal konfirmeres senere i år, skal en person være konfirmeret for at kunne blive fadder?

Dan

Hej Dan,
Reglerne for en fadder er det dér med, at man skal være medlem af Folkekirken (ved dåb!) og over konfirmationsalderen.
Jeg ville dog nok sige ja til den unge fadder, I tænker på, med den begrundelse, at vedkommende lige nu går til konfirmandforberedelse og får en masse godt at vide om tro, det vil sige, at konfirmanden er virkelig up to date!
Så jeg ville snakke med præsten om det - jeg tror, at I får "ja" i dén situation!
Rigtig god og velsignet dåbsfest,
Signe, præst