DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Navnebevis

Jeg er Dansker bosat på La Reunion.
Jeg skal giftes her på øen og har derfor brug
for et nyt navnebevis. (Alle documenter må være max 3 mrd gamle)
Hvordan skaffer jeg det ?

På forhånd tak for hjælpen.
MVH Connie Lund

Connie Lund

Kære Connie Lund,
Til lykke med det kommende bryllup!
Hvad spørgsmålet angår om attest, da kan du ringe/maile til din dåbskirke i Danmark og bede om at få sendt en attest, og vær opmærksom på, at kirken kan udskrive den nye attest , legaliseret på engelsk, hvilket kan være en stor fordel uden for Danmark.
Dog skal du vide, at man aldrig sender en attest direkte med posten, da enhver sådan set kan anode om at få en attest tilsendt. Derfor skal du i din mail angive adresse på en kirke, eller et konsulat eller en ambassade hvortil Kirkekontoret kan sende din attest. Der kan du afhente den mod forevisning af legitimation.
Der er også den mulighed, at du anmoder om attesten digitalt med netID, da det i sig selv viser hvem du er, og dermed at du kan modtage attesten. Dog skal du i dén situation huske at skrive din adresse, som ikke vil fremgå af et opslag på dit CPRnr, da du dér vil figurere som "udrejst".
Held og lykke med det hele - og Guds fred...
Signe Voldby, præst