DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Ny dåbsattest i udlandet

Hej,

Jeg er bosat i Holland og har nu brug for min dåbsattest.

Desværre kan jeg ikke finde den, og skal derfor have en ny.

Hvordan kan jeg bedst få fat i en ny?

Med venlig hilsen,

Bent H. Christensen

Bent Henning Christensen

Kære Bent,
Send kopi af nogle personlige papirer til et familiemedlem i Danmatrk samt en fuldmagt til at få udskrevet en attest. Vedkommende kan så henvende sig til et dansk kirkekontor og få udfærdiget en attest, som kan sendes til dig.
Det er vigtigt i sådan en long distance - rekvirering, at man har din personlige underskrift på ønsket om sagens forløb.
En anden mulighed er også, at du selv kan ringe til et dansk kirkekontor og "bestille" en attest, som så kan sendes til den danske ambassade eller et kirkekontor i nærheden af, hvor du bor, i Holland, hvor du så kan afhente attesten med behørig dokumentation.
Alt godt og Guds fred,
Signe, præst