DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Gravstedsprotokoller?

Med henvisning tilsvaret nedenfor,til Anne Mette Knudsen, vil jeg spørge hvor protokollerne tilbage fra 1918/1919 er,når de ikke er hos graveren, og kan man få den at se, eller kan man få polysninger fra dem
Gunnar Andersen

Kære Gunnar
Tak for din henvendelse - og det er helt klart kirkegårdsprotokollen det pågældende sted, du skal have fat i.

Du skal henvende dig på graver-kontoret ved den/de pågældende kirke/kirker - det er nemlig graveren, der fører optegnelser om gravsteder, oven i købet kisters/urners placering i gravsteder - OG altså også om gravstederne er nedlagt, eller om de sten, der bevares blot er mindesten.

Held og lykke,
fra