DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Slette Gudmor

Hvorfor kan man ikke slette en Gudmor, bare fordi hun har været til stede ved dåben sammen med fadder? Man kan da blive skilt selv om man lover til døden os skiller. Hvor stor det henne helt konkret, at det ikke kan lade sig gøre.

Birgitte Skovbo

Kære Spørger.
Når der først er sket en indskrivning i Kirkebogen, kan man ikke bare slette den igen.
Selv om et ægtepar bliver skilt, bliver det jo alligevel ved med at stå i Kirkebogen, at de blev viet den og den dag.

Hvis du ønsker nærmere uddybning, må jeg bede dig rette henvendelse til Kirkeministeriet på km@km.dk.

Ivan L. Jakobsen,
sognepræst